Slovník Online Marketingu

A

C

  • CTA (Call to Action)
  • CDN (Content Delivery Network)
  • CTR (Click-through-rate)
  • Conversion rate (konverzia)
  • Cookies
  • Cost per Action (CPA)

    Cena za akciu. Model platby za online reklamu, v ktorom je platba založená výlučne na akciách, ako sú predaj alebo registrácia.

  • Cost per Click (CPC)

    Cena za klik. Cena za prekliknutie z inzercie alebo reklamy na cieľovú adresu [web]

  • Cost per Lead (CPL)

    Cena za potenciálneho zákazníka. Model platby za online inzerciu, v ktorom je platba založená na počte vygenerovaných kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov.

D

  • Data studio

    Nástroj z balíka služieb Google určený na vizualizáciu dát v rámci jeho produktov a externých zdrojov

  • Deep linking

    linkovanie na inú než domovskú stránku

  • Description tag

    HTML značka, ktorú používajú autori webových stránok na poskytnutie popisu pre vyhľadávacie nástroje

  • Directory

    Adresár stránok alebo iného obsahu

  • Doorway page

    Stránka vytvorená špeciálne pre skvalitnenie umiestnenia vo vyhľadávačoch pre konkrétne kľúčové slová, slúžiaca ako vstupný bod, cez ktorý návštevníci prechádzajú k hlavnému obsahu

E

  • eCommerce (e-commerce)

    Skratka pre elektronický obchod. Zvyčajne je to online predajca, ktorý predáva produkty priamo spotrebiteľom

  • Email marketing

    Systém e-mailových kampaní ktoré umožňujú organizáciám odosielať e-maily na zoznamy kontaktom so štandardným vzhľadom a štýlom, zvyčajne s obchodným zámerom

  • Ego keyword

    Kľúčové slovo, o ktorom je zadávateľ presvedčený, že sa musí umiestniť organických alebo platených výsledkoch vyhľadávania bez ohľadu na náklady a návratnosť investícií

  • Enhanced bidding

    Vylepšené ponúkanie cien – funkcia ponúkania cien aukcii v rámci Google Ads. Pri zapnutí dostáva Google možnosť automaticky upraviť vaše ponuky až o 30% s cieľom zvýšiť počet konverzií

F

  • Feed
  • Final URL

    URL adresa stránky, na ktorú posielate návštevníkov z vašich reklám

  • Follow vs NoFollow