Návod: Ako vytvoriť Google Ads kampaň

19. apríla 2022

Vaša stránka alebo e-shop trpí nedostatkom návštevníkov (zákazníkov) a vy ste sa rozhodli s tým zatočiť, no nemôžete si dovoliť strácať čas a čakať týždne a mesiace, kým sa prejaví optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) alebo promo cez sociálne siete.

 

Ako teda začať okamžite generovať výsledky a prilákať potenciálnych zákazníkov?

 

 

So službou Google Ads môžete zacieliť vašu reklamu na správnych ľudí so správnym odkazom v správnom čase. Či už potrebujete rozšíriť svoje publikum, povedomie o firme, zvýšiť počet konverzií alebo dosiahnuť lepšie predaje, PPC reklama cez Google Ads patrí medzi najsilnejšie zbrane online marketingu, ktoré potrebujete, najmä ako začínajúca firma.

 

V tomto článku si prejdeme všetko, čo potrebujete vedieť o používaní platformy Google Ads – od pochopenia výhod, vytvorenia účtu a tvorby ppc reklamy.

Témy:

Čo robia Google Ads?

Výhody používania Google Ads

Ako vytvoriť Google Ads účet

Ako nastaviť Google Ads PPC kampaň

Dobré rady a postupy pri PPC rekame cez Google

Čo robia Google Ads?

Google Ads je reklamná platforma pri ktorej platíte za kliky na vašu inzerciu (PPC znamená pay-per-click), ktorá pomáha obchodníkom a firmám efektívne osloviť cieľové publikum na základe ich vyhľadávania Google. Pomocou PPC reklamy cez Google môžete nádejným zákazníkom zobraziť váš web v prvých výsledkoch vyhľadávania, v YouTube videách ktoré pozerajú, alebo reklamné bannery v rámci siete Google.

Bez ohľadu na to, aký typ reklamnej kampane Google si vyberiete, vaše reklamy sa rozšíria takmer všade (podľa rozpočtu a zamerania). Google má totiž viac ako 80 % podiel na trhu vyhľadávacích nástrojov a Reklamná sieť Google má dosah na viac ako 90 % používateľov internetu na celom svete.

3 Výhody platformy Google Ads

PPC reklama cez Google Ads vám ponúka najmä tieto výhody:

Zacielenie na publikum

Nemusíte míňať svoje výdavky na reklamu na ľudí, ktorí sa pravdepodobne nestanú zákazníkmi. Namiesto toho si môžete vybrať z niekoľkých hodnotných možností zacielenia reklamy Google Ads vrátane:

  •     Demografické údaje ako vek, pohlavie a príjem
  •     Hľadané výrazy, ktoré používatelia zadávajú do služieb Google
  •     Webové adresy a témy
  •     Záujmy používateľov, nákupný zámer, koníčky
  •     Správanie používateľov vrátane remarketingu pre ľudí, ktorí už v minulosti navštívili váš web
 

Voľnosť výberu stratégie

Zatiaľ čo niektoré platformy pre online marketing vynikajú v zlepšení povedomia o značke (branding), iné vyhrávajú pri získavaní priamych predajov, čiže konverzií. Platforma Google Ads zvláda obe, vďaka čomu je vynikajúcou voľbou pre akúkoľvek reklamnú stratégiu alebo cieľ.

Grafické reklamy (Banner Ads) sa budú zobrazovať na stránkach, ktoré vaši potenciálni zákazníci často navštevujú, vďaka čomu skvele šíria povedomie o vašej firme, značke alebo eshope. PPC reklamy vo vyhľadávaní  sa naopak zobrazujú na prvých priečkach vyhľadávania Google (SERP), kde najlepšie zaujmú zákazníka už pri zadávaní toho čo chcú do vyhľadávania .

Čo ak chcete zvýšiť predaj vášho e-shopu alebo prilákať miestnych zákazníkov do vášho kamenného obchodu? Google má v zásobe ďalšie nástroje práve pre takýto cieľ.

 

Sledovanie konverzií

Zobrazenia reklamy a kliknutia sú síce pekné. No čo zarába na vašej stránke alebo eshope sú konverzie – predaje a noví klienti ktorí vás cez váš web vďaka reklame kontaktovali. Google má rozsiahle možnosti sledovania konverzií, takže môžete sledovať celý rad výsledkov, ako napríklad:

  •     Zobrazenia vašej webovej stránky
  •     Generovanie potenciálnych klientov a odoslanie kontaktného formulára
  •     E-commerce transakcie eshopu vrátane predaja a pridávania do košíka
  •     Telefonáty 
  •     Inštalácie softvéru

Ako vytvoriť účet Google Ads 

Ak sa pýtate ako vytvoriť Google Ads kampaň, je potrebné začať tým, či už máte vytvorený účet Google Ads. Bez obáv. V tomto návode si prejdeme si celý postup zakladania Google Ads PPC účtu krok po kroku. Poďme na to!

 

1. Prihláste sa do Google Ads

Prejdite na adresu: https://ads.google.com

Kliknite na modré tlačidlo Začať. Mali by ste sa dostať na domovskú stránku Google Ads. Ak ešte nie ste prihlásení, zadajte svoje používateľské meno a heslo.

Začnite kliknutím na ikonu Plus Nový účet Google Ads

2. Prepnite do expertného režimu

Nové účty Google Ads sú nastavené tak, že automaticky že vytvárajú inteligentnú kampaň, čo je zjednodušená verzia PPC kampaní. Aj keď sa inteligentné kampane nastavujú rýchlejšie, sú veľmi všeobecne zamerané a možnosti zacielenia na konkrétne publikum sú taktiež veľmi obmedzené.

Zvolíme teda expertný režim, aby ste získali viac možností a väčšiu kontrolu.

Bez obáv, prejdeme si spoločne celý proces tvorby kampane.

3. Dokončite základné nastavenie účtu

Ak chcete dokončiť nastavenie účtu, kliknite na odkaz Vytvoriť účet bez kampane. Potom potvrďte informácie o svojej firme vrátane krajiny, časového pásma a meny.

Na čo si dať pozor? Pri vypĺňaní firmy nezabudnite uviesť IČ DPH. Google Ads je totiž služba zo zahraničia a podlieha samozdaneniu DPH. Faktúry od Google prichádzajú bez DPH a je potrebné ich dodatočne zdaniť v krajine ktorá prijíma službu. Ak nie ste platca DPH alebo osoba registrovaná pre platbu DPH, je pre zjednodušenie procesu lepšie zvážiť služby PPC agentúry alebo vykonať samotnú registráciu pre DPH na finančnej správe a podávať mesačný výkaz DPH.

4. Doplňte platobné informácie

Kliknite na ikonu Nástroje a nastavenia v hlavnej ponuke účtu. V ponuke Fakturácia kliknite na položku Nastavenia. Vyplňte platobné informácie podľa inštrukcii.

5. Prepojte ďalšie služby Google

Ak chcete sledovať konverzie a správanie používateľov na svojom webe alebo e-shope, je dôležité prepojiť svoj reklamný účet so službami ako Google Tag Manager, Google Analytics, Google Shopping (Merchant Center).

Kliknite na ikonu  – Nástroje a nastavenia a v ponuke nastavení vyberte položku Prepojené účty. Potom vyberte typ účtu, ktorý chcete prepojiť s vašim Google Ads účtom a dokončite proces nastavenia podľa inštrukcií.

6. Nastavíme sledovanie konverzií

Meranie úspešných predajov alebo iných cieľov (konverzií) ku ktorým vám pomohli google reklamy sú jedným z najdôležitejších ukazovateľov nie len pre vás, ale aj pre samotnú platformu. Nastavenie google ads si vyžaduje aj meranie konverzií, bez ktorých systém nevie či dosiahol úspešný predaj.

Prejdite do Nástrojov > Meranie > Konverzie a vyberte jeden z typov konverzných akcíí ktorá je najrelevantnejšia práve pre vás. Môžu to byť napríklad návštevy, objednávky alebo telefonáty.

Ako nastaviť Google Ads PPC kampaň

Po úspešnom nastavení účtu môžeme ísť priamo na samotné nastavenie Google Ads kampane. Prejdite na obrazovku prehľadu účtu a kliknite na tlačidlo Nová kampaň. Potom podľa krokov nižšie vyberte kampaň, ktorá bude v súlade s vašimi cieľmi.

Tvoríme Google Display kampane (Bannerové Kampane)

Po zvolení kampane si vyberte z cieľov ako sú Predaj, Potenciálni zákazníci, Návštevnosť webu alebo Povedomie o značke a dosah. Následne zvoľte typ kampane Obsahová sieť.

Obsahové kampane budú potrebovať text a vizuály ako napríklad set bannerov alebo videá. Tie musia byť dodané v špecifickom rozmere.

 

Prejdite na rozpočet a stratégie ponúk, vytvorte publikum pomocou segmentov publika, demografických údajov a zacielenia na obsah, ako napríklad kľúčové slová, témy alebo umiestnenia. V poslednom kroku ostáva už len napísať originálnu a pútavú reklamu a nahrať obrázky, bannery a videá.

Tvoríme kampaň vo vyhľadávaní

Vyberte jeden z cieľov ako sú Predaj, Potenciálni zákazníci alebo Návštevnosť webu a ako typ kampane zvolíme Vyhľadávanie. Nastavte svoj rozpočet a stratégie ponúk a to najdôležitejšie – Kľúčové slová. Tie určujú pri akých dopytoch v rámci siete google sa bude vašim zákazníkom reklama zobrazovať. E.g.: Zákazník zadá kľúčové slovo “e shop topánky” a Google mu následne bude zobrazovať reklamy s topánkami a ich predajcami.

Ak chcete dostať z vášho rozpočtu a PPC reklamy čo najviac, dbajte na výber správnych typov zhody kľúčových slov a vylučujúcich kľúčových slov. Píšte originálne a pútavé texty reklám ktoré obsahujú tieto kľúčové slová a vytvorte k nim rozšírenia.

Tvoríme kampaň v službe Google Shopping  

 

PPC kampane v službe Google Shopping ( Nákupy ) vám umožňujú propagovať produkty z vášho eshopu priamo vo vyhľadávaní Google.

 

Pri novej kampani zvolíme teda jednu z možností Predaj, Potenciálni zákazníci alebo Návštevnosť webu a ako typ kampane – Nákupy. Potom vyberte prepojený účet, ktorý chcete inzerovať. Ak chcete inzerovať prostredníctvom kampaní v Nákupoch Google, potrebujete účet Google Merchant Center s dátovým kanálom (Feed) a aktívnym inventárom.

Na záver: Dobré rady a postupy pri PPC rekame cez Google Ads

 

Vytvorte efektívne vstupné stránky (Landing Pages)

 

Zákazník sa chce vždy po kliknutí na vašu PPC reklamu dostať na korešpondujúcu stránku. To znamená že ak klikne na odkaz s reklamy s názvom Cenník – je ideálne aby link smeroval na stránku s prehľadom vašich cien.

Ak vaša reklama generuje veľa kliknutí, ale málo konverzií, otestujte viac verzií svojej vstupnej stránky, aby ste zlepšili výsledky.

 

Píšte originálne reklamy

 

Pri väčšine typov reklám Google je pútavý a originálny text hlavným faktorom ktorý určuje jej úspech.  Snažte sa byť struční, presvedčiví a zameraní na to aby zákazník vykonal čo potrebuujete – konverziu.

Odporúčame testovať rôzne verzie a pravidelne ich aktualizovať.

 

Analyzujte výsledky

 

Niekoľko dní po spustení reklamnej vašej PPC kampane je dôležité skontrolovať výsledky. Metriky, na ktorých záleží najviac, závisia vášho cieľa, či už je to návšteva webu , predaj alebo odoslanie kontaktného formulára

Zobrazenia: Počet zobrazení vašej reklamy v reklamnej sieti google

Kliknutia: Počet kliknutí na vašu reklamu

Konverzie: Koľkokrát ľudia dokončili konverznú akciu, ktorú ste sledovali

Skóre kvality: Zohľadňuje relevanciu vašej reklamy

V tomto článku sme si predstavili niekoľko spôsobov ako jednoducho vytvoriť google ads kampaň. PPC kampane budú ešte na dlhú dobu jedným z najefektívnejších nástrojov pre reklamu na internete ktorý sa neustále vyvíja nie len technicky, ale aj objavovaním nových stratégií. V ďalších článkoch si prejdeme jednotlivé kampane do hĺbky a zároveň možnosti ich nastavenia tak, aby vám priniesli čo najlepšie výsledky. 

Online marketing je naozaj hlboká králičia nora ktorá odpoveďou na otázku: Ako vytvoriť Google Ads kampaň ešte len začína. 

Title

Content